SBB-FFS Eb3/5型蒸気機関車

SBB-FFSのEb3/5型蒸気機関車です。好ましいデザインです。
1911年から1916年にかけて、SLMで34両が製造されました。 約1000 HP (735 KW)の出力があり、最高速度は、75 km/hでした。 旅客牽引に用いられ、"Habersack"と呼ばれてスイスで高い人気を誇りました。
Epoch IIIから1950年代末まで活躍したものの、1950年から1965年にかけて徐々に消えていきました。

It is the Eb3/5 steam locomotive of SBB-FFS. It is desirable design.
From 1911 extending through 1916, 34 were produced with SLM. Approximately, 1000 HP (735 KW) there was output, full speed was 75 km/h. It was used by passenger traction, was called "Habersack" and was proud of high popularity in Switzerland.
Although it participated from Epoch III to 1950 age ends, gradually it kept going out from 1950 extending through 1965.

SBB-FFS Eb3/5蒸気機関車

このモデルはTRIX製です。 DCアナログでしたので、Nゲージ用のデコーダを搭載し、DCC化改造を行いました。

This model is TRIX make. Because it was DC analog, the decoder for N gauge was loaded, DCC conversion remodelling was done.

DCC化加工

DCアナログということで2線式です。

DC analog is 2 line systems.

TRIX製で2線式

3線化改造を施しました。 TRIXならば簡単と思いきや、結構手がかかっています。 当初、ゆっくり走るとポイントでひっかかっるのです。 研究した結果、台車側を削ってスムースに走行できるようになりました。

3 line conversion remodelling were administered. If it is TRIX, you think as simplicity and start and, the hand is applied well enough. When at the beginning, it runs slowly, being the ? with the point, it does. Shaving the result and the winch side which it researches, it reached the point where it can travel smoothly.

3線化改造

ライトを電球色LEDに交換してあります。 抵抗は、デコーダの裏に入れてあるので見えません。 後、発炎筒を入れたいところですが、ライトを移動させないといけないのでどうしようかと思案中です。

The light is exchanged to light bulb color LED. Resistance is not visible being to be inserted in the reverse side of the decoder. After, it is we would like to insert the flare, but unless the light must be made to move, being the way whether it is in the midst of thinking.

ライトを電球色LEDに交換

運転会でデビューです。

It is debut in the operational meeting.

走行中

2005/8/7 初版作成

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